Dzisiaj motoryzacja już jest w takim stopniu zaawansowania, a jednocześnie trwa już na tyle długo, że możemy kupić samochód za każde pieniądze. Od 1000zł do kilku milionów.
Aby kupić dobry samochód warto pamiętać o tym, aby był w miarę młody rocznikowo, dobrze zachowany i żeby się nie psuł. Dzisiaj każdy samochód może się popsuć jak i też każdy może być niezawodny przez setki tysięcy kilometrów. Nie ma na to żadnej reguły, że droższy to zawsze lepszy i że na przykład Renault czy Ford to francuskie złomy.
Kiedy szukamy samochodu na przykład od 20 tysięcy złotych mamy już pewien wybór, między starszym samochodem, ale z tej bardzie prestiżowej marki, lub młodszy ale mniej „widowiskowy” i z słabszym wyposażeniem. Prostym porównaniem jest na przykład Opel i Audi.
Za 20 tysięcy audi dostaniemy z roku 2003-2005, a Opla nawet blisko roku 2010. W świecie motoryzacji mówi się, że rocznikiem się nie jeździ i to prawda. Jednak im młodszy jest samochód jest większa szansa na to, że wszelkie podzespoły wytrzymają po prostu dłużej. Jednak w teorii w aucie z wyższej półki te podzespoły powinny być trwalsze, jednak nie zawsze to idzie w parze, tak to już jest z kupnem samochodu używanego. Jest to mimo wszystko kupowanie kota w worku.
Aby być pewniejszym tego co kupujemy warto wziąć ze sobą kogoś kto naprawdę się na tym zna i zjadł na motoryzacji zęby.
Uważam iż dobrym sposobem na kupienie dobrego samochodu jest kupienie auta po stłuczce. Ludzie często po stłuczce czy po lekkim wypadku sprzedają samochody dużo taniej niż są one warte nawet z naprawą. Jeżeli znamy kogoś, kto zrobi nam ten samochód dobrze, możemy zaoszczędzić kilka tysięcy złotych. Dzisiejsze lakiernictwo samochodowe stoi na tak wysokim poziomie, że zrobienie auta po stłuczce tak, aby nie było widać, że kiedykolwiek było uszkodzone to żaden problem.
Przed kupnem samochodu warto poczytać na forach internetowych na temat awaryjności danego modelu czy danej jednostki silnikowej. Na przykład jeżeli szukasz samochodu taniego, powiedzmy do 4000zł. Warto jest rozglądać się za samochodem z 8 zaworami zamiast z 16 jeżeli chodzi o silniki benzynowe. Dlatego, że taki samochód ma na pewno przejechane powyżej 300 tys. kilometrów. I jeżeli jest to 16 zaworowy silnik, to bardzo prawdopodobne jest, że już bierze masę oleju, a kiedy nim jeszcze pojeździsz to kosztem nieuniknionym będzie wymiana uszczelki pod głowicą a przy tym paru innych rzeczy. Silniki 8 zaworowe są sporo słabsze ale jak to się mówi w świecie motoryzacji- są nie do zajechania.
Jakie auto kupić?
Stosunkowo tanie
-Z niskim ale REALNYM przebiegiem
-Dobrze zachowane
-Bez ognisk rdzy
-Takie, aby po odpaleniu pojawiała się za nim niebieska chmura z rury wydechowej
-Unikać typowo powypadkowych. Dlatego, że nie wiesz do końca jak ono jest w środku zrobione i czy na pewno jest bezpieczne.

Kupując samochód musisz pamiętać o tym, że nie liczy się to ile masz aktualnie pieniędzy w portfelu na niego, ale ile będziesz miał na jego naprawę i opłaty. Kupić auto droższe to nie sztuka. Ale jeżeli w przyszłości przyjdzie Ci wymienić hamulce, elementy zawieszenia i małe pierdoły, koszt może znacznie przerosnąć Twoje oczekiwania. Dlatego warto szukać samochodu do którego części są łatwo dostępne i tanie. Pewnie rzeczy zużywają się w każdym samochodzie i w ŻADNYM samochodzie nie unikniemy ich wymiany. Nie ważne czy jest to Mercedes, BMW czy Ford lub Dacia.

Spalanie:
Bardzo istotna kwestia. Jeżeli jesteś osobą młodą i kusi Cię samochód, którym mógłbyś „przycisnąć” to nie idź tym tropem. Bo takie samochody palą jak smoki, a przy małym budżecie będziesz miał okazje przejechać się nim dwa razy w tygodniu, bo na resztę dni braknie Ci na benzynę.
Jeżeli jesteś nastawiony na instalację LPG to tutaj warto wybrać dwa wyjścia. Kupić samochód z taką instalacją ale tylko wtedy, żeby nie była ona tam dłużej niż 4 lata. Lub kupić samochód bez instalacji, ale samemu ją założyć. Wtedy jesteś pewny tego co masz w samochodzie i jakiej jakości to są części. Wbrew powszechnej opinii gaz nie psuje silnika samochodu. Jednak trzeba o ten silnik jak i o instalację gazową dbać. Przy dzisiejszych cenach benzyny i gazu, posiadanie LPG może na każdych 100km pozwolić nam zaoszczędzić nawet 10zł. W zależności od tego ile będziemy jeździć taka instalacja może nam się zwrócić bardzo szybko.

Wygląd:
Też jest ważny. W końcu będziemy w tym samochodzie co jakiś czas przebywać, ważne abyśmy czuli się w nim komfortowo. Jednak wszystko zależy od budżetu, bo nie w każdym przypadku możemy pozwolić sobie na wybrzydzanie.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here