Zarządzanie firmą - trudności, a kwestie prawnicze

Każdy przedsiębiorca doskonale wie, że zarządzanie firmą nie jest proste. Na początku wszystko wydaje się być łatwe – pomysł, lokal, aranżacja, reklama. Jednak w pewnym momencie dochodzi jedna ciężka sprawa – umowa.

Umowy w firmie

Czy dużo jest takich umów w firmie? Początkowo niewiele, jednak z czasem ich ilość naprawdę rośnie. Jak to możliwe? Otóż będziemy mieć na pewno umowy z pracownikami – zarówno z kraju, jak często i zza granicy. To jednak nie wszystko – dojdą także do tego umowy z kontrahentami, klientami, współpracownikami, dostawcami usług. Słowem – dużo tego będzie.

A wiadomo – każda umowa musi być napisana poważnym, urzędowym językiem, zaś sformułowania muszą byś odpowiednio dobrane. W przeciwnym razie może się okazać, że ktoś nas o coś pozwie i wygra, że stracimy wiele pieniędzy albo że inspekcja znajdzie na nas haczyk.

Radca prawny w firmie

W jaki jednak sposób możemy zapobiec tak przykrym wydarzeniom? W końcu w zasadzie zazwyczaj przedsiębiorcy nie zajmują się zagadnieniami prawnymi, zaś próba zrozumienia języka prawniczego zajmuje nam naprawdę wiele czasu i pochłania dużo niepotrzebnej energii, którą w końcu powinniśmy przeznaczyć na pracę.

W związku z powyższym w każdej firmie przyda się zaufany prawnik, a w szczególności radca prawny. Jego podstawowym zadaniem będzie weryfikacja umów, a czasem i ich tworzenie.

Zalety weryfikacji umów przez radcę prawnego

Wiele osób jednak teraz powie – po co nam taka weryfikacja umów przez radcę prawnego? Otóż przede wszystkim radca prawny zbada każdą umowę – nie ważne czy z pracownikiem, dostawcą czy klientem – pod kątem legalności oraz poprawności sformułowań. To zapewni nam bezpieczeństwo prawne.

To jednak nie wszystko. Żyjemy obecnie w coraz większym terrorze sądowym. Klienci pozywają firmy do sądów o najmniejsze sprawy, domagają się zwrotów kosztów, pracownicy wynajdują luki, które pozwalają im pracować mniej itd. Wynika z tego jasno, że jeśli nie będziemy mieć sensownej umowy, to szybko zostaniemy wykorzystani przez innych. Należy się oczywiście odpowiednio zabezpieczyć przed takimi niepożądanymi okolicznościami, a zapewni nam to właśnie weryfikacja umów przez radcę prawnego oraz wprowadzenie stosownych poprawek do zapisów.

Na koniec warto jedynie dodać, że oczywiście trzeba rozsądnie dokonać wyboru odpowiedniej kancelarii.

Artykuł powstał w oparciu o materiały znalezione na aliantlaw.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here